Op naar Derby - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu Op naar Derby - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu

Op naar Derby

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

12 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Het is inmiddels al drie dagen geleden dat ons avontuur voor 3 maanden in Derby begonnen is.
Haha, laat ik maar vanaf het begin beginnen.

Donderdag 9 januari was het dan zover, de dag dat we gingen vertrekken naar Derby. En oh wat vond ik het spannend! Een paar dagen ervoor had ik al afscheid genomen van de lieve mensen om mij heen en had ik ook de eerste traantjes gelaten.
Ik werd ’s middags opgehaald door Myrthe en haar ouders en gingen we op weg naar Rotterdam. Bij de bus, die ons naar Europoort zou brengen hadden we ook afgesproken met Marloes en Yonien. Toen we daar eenmaal aankwamen werd ons na een tijdje duidelijk dat we eigenlijk ook wel met de auto naar Europoort konden gaan, maar.... de koffers zaten al in de bus! Ach ja, daar wordt ook geen mens slechter van. Bij Europoort waar we rond 18.00 waren, kregen we eerst onze boarding pass en een sleutel van onze “hut”. Nadat de anderen ook afscheid hadden genomen en we langs de douane waren gegaan, kwamen uiteindelijk bij de boot aan. Ja, eigenlijk kan ik het helemaal geen boot noemen. Wat een onwijs groot ding! Aan boord vond je verschillende shops, een casino, bioscopen, bars en een live show. Man, wat luxe! We sliepen met z’n vieren in een “hut”, waarin twee stapelbedden stonden. Wat was het daar krap! De boot vertrok om 21.00 uur Nederlandse tijd. Nu vertrokken we dus echt uit Nederland! Toen begonnen bij mij de kriebels wel weer te komen! Na enig gedraai en geschud zijn we op tijd gaan slapen om de volgende dag weer verder te gaan reizen! Toen we wakker gemaakt werden door de speaker (lees: 6 uur ’s ochtends!) waren we al in Engeland! Nadat we de boot verlaten hadden om 7.45 (Engelse tijd) konden we met een bus naar Hull station. Hierna hebben we de trein genomen naar Sheffield en daarna de trein naar Derby. Over het reizen met de trein hebben we geleerd: boek altijd van tevoren, oh oh.Wat een gesleep met die koffers! Toen we eenmaal in Derby aankwamen was het half 12 ongeveer. Een bus bracht ons naar de courts. Eerst stapten Marloes en Yonien uit, want hun court was de andere richting op. Een paar minuten later werden Myrthe en ik afgezet bij the Princess Alice Court aan de Bridge Street in Derby. Ideaal, mooi vlak voor het huis! We werden vriendelijk ontvangen door de hall manager en de care taker. Na wat gedoe over ons contract kregen we uiteindelijk de sleutel van onze kamers en liepen ze met ons mee. Princess Alice Court heeft alle 365 kamers in 4 verdiepingen (incl. begane) rondom 1 plein verdeeld en om naar de kamers te kunnen zijn ongeveer 5 ingangen.
Ik hoopte dat ik niet bovenin zou zitten, maar dat is wel het geval. Je kan al raden dat wordt een mooi gedruk en getrek met die koffers. Eenmaal boven is het dikke prima. Myrthe zit ook op hetzelfde court, alleen een blok verder.
Marloes en Yonien zitten helaas 10 minuutjes lopen van ons af.
Ik heb ook al verschillende flatmates ontmoet, allemaal van verschillende afkomsten. Dat vind ik wel erg bijzonder. Zo heb ik gisteren een ontbijt gegeten met iemand die totaal aan de andere kant van de wereld woont. Ja, het kan allemaal hier! Ik zit hier met 6 meisjes, gezellige boel dus!
Gisteren hebben we ook onze kamers versierd, geen saaie groene muur meer! Nu voelt de kamer alsof je weer een beetje thuis bent. Ook hebben we gisteren voor het eerst gezamenlijk gegeten. Kipfilet met gebakken aardappels, komkommers en tomaten, wat was dat lekker! Dat was zeker voor herhaling vatbaar.
Daarna hebben we een hele gezellige avond gehad met het spelen van Uno tot en met het blazen van ballonnen! Dit belooft veel goeds voor de komende tijd!

• 12 Januari 2014 - 15:19

Nina:

Zo te horen gaat het daar helemaal goed komen! Klinkt al gezellig!
    Geniet ervan!

Liefs

• 12 Januari 2014 - 20:58

Ben Bruggink:

Hoi Lisan,
    Ook jouw pagina nu gezien. Leuk dat je er wat foto's op zet. Kunnen we meegenieten van wat jij beleeft. Hopelijk vind je snel je draai en heb je de komende week bij de introductie veel plezier, lol en wat niet meer. We denken dat het helemaal goed gaat komen.
    Vandaag hebben we al gekeken hoe we het best naar jou toe kunnen komen in februari. Is nog even puzzelen. Met de boot via Duinkerken is een optie die ook de moeite waard is. Hier hadden we in eerste instantie helemaal niet aan gedacht. In elk geval gaan we niet met de boot naar Hull wat jij hebt gedaan; wordt te kostbaar zeker met de auto erbij.
    Veel plezier! Doe de groeten aan de andere meisjes!
    Pa en ma.

• 13 Januari 2014 - 08:49

Doreen Bruggink:

Hallo Lisan,
    Fijn dat het begin al zo goed verloopt.
    Geniet en leer van alle dingen daar.
    Vergeet holland niet :-) .
    Groeten uit Wierden.

• 13 Januari 2014 - 08:58

Ingrid Eidhof:

Hoi Lisan,

Ook van deze kant de hartelijke groeten.
    Had net een mailtje richting pa en ma gestuurd om ze sterkte te wensen.
    Want het is zo stil in huis.......
    Succes.

Groetjes.

• 16 Januari 2014 - 19:28

Fam Oerterp:

Hi niece,

How are you today? The weather as bad as over here? It has been raining cats and dogs all over today. Watching eight o'clock news weatherforecast shows it will gradually improve. Probably you have benefitted of it today already.
    How are lessons running at the University? Interesting lectures, enthusiastic fellow students?
    Most probably this weekend you will have the housewarming party? Right?
    Last week a new resident arrived in our home. His is called Freddy and so far he is doing well.
    Ok, I have to quit now.

Keep up the good spirit and have a nice weekend.

All the best of the Oerterp Household.

Cheers!

Lisan

In het derde jaar van de PABO ga je in het tweede semester een minor volgen. Je kan daarbij kiezen van management tot speciaal onderwijs en van Nederlands voortgezet onderwijs tot internationalisering. Daar hoefde ik niet lang over na te denken en had heel snel mijn keuze gemaakt! Ja, natuurlijk kies ik voor internationalisering, niets is mooier dan dingen in het buitenland ontdekken en mee te maken! Ik vind dat wel zo prachtig! Nadat ik wel duizend keer mijn naam op verschillende formulieren heb moeten invullen, was het dan allemaal geregeld. Ik ga samen met 3 andere meiden voor 3 maand naar Derby!

Actief sinds 12 Jan. 2014