De eerste week in Derby - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu De eerste week in Derby - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu

De eerste week in Derby

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

19 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

En toen was het alweer zaterdag……
Vandaag was de dag dat we de University of Derby gingen bezoeken, want we hadden “gehoord” dat er een programma was. Oh, we vonden het allemaal onmeunig spannend! Na 20 minuten gelopen te hebben (de University ligt redelijk dicht bij ons court) waren we er! Wat is het groot en wat een hoge gebouwen. Eenmaal binnen was er niemand te vinden. Daar stonden we dan in een verlaten gebouw. Toen zijn we naar het centrum van de stad gegaan om dit te verkennen! Jezus, wat zijn hier veel winkels! Voor, achter, links, rechts overal! Er is hier ook een ontzettend groot winkelcentrum, Westfield genaamd. Daarbinnen zijn ontzettend veel winkels van kledingwinkels tot speelgoedwinkels en van voordeelwinkels tot een hele etage om lekker te eten! Na een paar uur rondgelopen Na goed te hebben geslapen was het alweer zondag. Pyjama en badjasdag, zeg ik thuis altijd! In de middag hebben we boodschappen gehaald om weer lekker te kunnen eten. Ideaal, de winkels zijn hier gewoon elke dag open. Mmm, de verleiding is dan wel groot om er dan steeds naar toe te gaan.
's Avonds hebben we lekker gegeten en daarna zijn we gaan Kingsen met heerlijke drankjes en nacho's! Het was een prachtige avond, met veel gelach en grappige momentjes.

Maandag zijn we achter onze huurcontracten aangegaan. Wat een gedoe! Het oude contract was tot 6 Juli en nu kregen we een nieuw contract en deze was tot 11 Mei. Wel beter dan het vorige contract, maar weer 2 weken langer dan we eigenlijk blijven. Noh, wij er achteraan. Bij de receptie hebben we onze vraag ingediend en we zouden binnen enkele dagen bericht krijgen of het ons zou lukken. Fingers crossed dus!
Die avond hebben we bij mij pizza met soep gegeten en hadden we even de tijd voor ons zelf op onze kamertjes. Dat was ook wel eventjes fijn.

En dinsdag zou het dan een beetje echt voor ons beginnen. Die dag zijn we naar de University of Derby gegaan om ons te laten intekenen voor de vakken die we graag wilden volgen. Eerst hadden we een afspraak met Jennifer, de contactpersoon van de Universiteit. Wij zaten daar met ons vieren op een stoeltje te wachten totdat zij eraan kwam. Oh, is het die linker of die rechter of is zij het? Steeds stelden wij ons die vragen. Best dullig achteraf. Na eventjes gewacht te hebben kwam zij eraan.

Zij gaf ons een rondleiding door de Universiteit. De Edith Stein is niks vergeleken deze Universiteit. Allemachtig, acht verdiepingen en het bestaat uit 5 gebouwen! Daarnaast hoef je je geen zorgen te maken dat ik te weinig eet en drink, hier kan ik voor een heel weeshuis eten en drinken.
Jennifer liet ons vooral het East gebouw zien aangezien daar de receptie van Education zit maar ook bijv. haar kantoor.
Tijdens de rondleiding liet ze ons ook onze stageschool zien vanaf de 9e verdieping. Normaal ben ik bij de Edith Stein bij 2 etages al bek af, nu moest ik nog 7x zo hoog, oh noh ook weer meegemaakt.
Hierna zijn we nog even met Jennifer in gesprek gegaan over de modules (vakken) en op welke tijden we de modules het beste konden volgen.
Na de rondleiding heeft ze ons naar het International Office gebracht, aangezien wij nog niets over de introductie hadden gehoord. We hadden wel een paar dingen gemist, maar gelukkig hadden we ons de afgelopen dagen wel vermaakt op onze eigen manier. En hoe!
Daarna gingen we naar een lokaal om in te tekenen voor modules en werd bekend op welke dagen en tijden we les hadden.
Ik volg 3 modules. Education for All, Individual differences and learning en Learning & Motivation. Vervolgens moisten we naar de Library om onze keuzes definitief te laten maken. Het intekenproces heeft lang geduurd door een aantal fouten. Ja, eindelijk was het dan bijna rond! Nu nog een foto op de studentenkaart en dan was het klaar!
Die avond stond een pubtocht in de planning. Enige voorwaarde was dat we als golfers verkleed moesten gaan, wat een apart idee!
We gingen die avond 9 pubs bezoeken maar de weg moesten we zelf uitzoeken met behulp van een plattegrond. We werden in groepen verdeeld. We hadden een leider, maar zij mocht de weg niet zeggen. Dus gingen we opzoek naar de verschillende pubs. We liepen gewoon in het wilde weg maar ergens naar toe. In de pubs dronken we een drankje wat op een lijst stond en dit drankje moest je dan bijv. drinken met je linkerhand, daarnaast moest je het in zo min mogelijk slokken proberen te drinken om zo min mogelijk punten te krijgen.
Na een biertje hier en een shotje daar, waren er al een paar compleet van de planeet. Oh, wat lachen.
Al met al hebben we een onwijs mooie gezellige avond gehad en hebben we veel nieuwe mensen ontmoet van Brazilianen tot Fransen, het kan allemaal hier!

Toen was het alweer woensdag.... Ik was mooi aan het slapen en hoor toch in een keer veel kabaal, was het brandalarm afgegaan. Een betere wekker kan ik niet hebben, allemachtig!
Verder hebben we vandaag een rustig dagje gehad met monopoly en 's avonds bij Myrthe gegeten. ’s Avonds zijn we naar de Friary gegaan, daar waren ook andere internationale studenten. Na leuk gekletst, gelachen en gezongen te hebben, zijn we richting ons court gegaan.

Donderdagmiddag zijn we even naar het Student Living Office gegaan voor de huur om het een en ander te regelen.
Daarna zijn we direct door naar de supermarkt gelopen en weer eten gehaald voor de komende twee dagen, scheelt weer dat we dan morgen geen spul hoeven te halen! Het is toch wat, elke keer dat gesjouw met hier en daar een tas.
Die avond heb ik samen met mijn huisgenoten afgesproken om elkaar een beetje te leren kennen. Het was een erg leuke en gezellige avond. We hebben spelletjes gedaan als Wie ben ik? en doen, durven of de waarheid. Zeker voor herhaling vatbaar!

Vrijdag hebben we nog een paar laatste dingen gehaald om het hier en daar in onze kamer een beetje op te ruimen van bakjes tot aan handige frutsels. ’s Avonds hebben we heerlijk nasi gegeten met ei, groente en natuurlijk niet te missen: kroepoek! Haha, vooral dat laatste was top! Daarna hebben Myrthe en ik in haar kamer nog FC Twente – Heracles gekeken onder genot van heerlijke hapjes! Goed leven hier!

Zaterdag hebben Myrthe en ik voor het eerst hier gewassen. Noh, het hele spul in de wasmachine en nu maar hopen dat het goed ging. Haha, weer een missie volbracht! Ik kan wassen! Dat gaf ons een goed gevoel! Daarna heb ik ook even mijn kamer schoongemaakt, want hier en daar lag er een pinda en kruimels op de grond. Haha, niet erg fris! ’s Avonds hebben we wederom heerlijk gegeten bij Myrthe. Na een leuk potje Djenga en Uno was het alweer tijd om op huis aan te gaan, weer ontzettend genoten!

Ik kijk uit naar de komende dagen, dan gaat het hier echt beginnen!

  • 19 Januari 2014 - 09:12

    Nicole:

    Hoi Lisan,
    Leuk je verslag te lezen.
    Je hebt al behoorlijk wat gedaan.
    Succes de komende maanden.
    En ik ga je volgen.
    Gr Nicole XXX

  • 19 Januari 2014 - 09:41

    Henriet Bruggink:

    Onmeunig.....enthousiast verhaal!
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Groeten, ook aan de andere meisjes.

  • 19 Januari 2014 - 09:46

    Ben Bruggink:

    Hoi Lisan,
    Mooi verhaal. Ik lees hieruit dat je het geweldig naar je zin hebt en er van geniet om met de andere studenten Derby ter verkennen. Doet mij goed!
    Morgen veel succes met de eerste echte lesdag!
    Pa.

  • 19 Januari 2014 - 11:34

    Jerom:

    Lisan heel veel plezier en hou je taai he!

  • 19 Januari 2014 - 13:58

    Joris Bruggink:

    Hoi Lisan,

    Ik lees dat je het naar je zin hebt. Dat vind ik erg mooi. Ik wil je een hele mooie, leuke en gezellige tijd toewensen in Derby. Veel succes morgen met het begin van je colleges en tot een volgende keer op Skype!

    Doe de groeten aan Bert en Bono!

    Groeten,

    Joris

  • 20 Januari 2014 - 16:30

    Maureen:

    Hej lies

    Lees dat je qua drank niks te kort komt
    Geweldig haha.
    Ik mis je wel al hoor mijn Bruins maatje en vriendin

    Hoop gauw ook weer iets te horen van je.
    Maar heel veel plezier daar nog en succes

    Groeten Maureen

  • 26 Januari 2014 - 00:00

    Harry En Marion Rekers:

    Hai hai lisan,

    Leuk om ook jou verslag te lezen!
    jullie hebben het maar wat gezellig met elkaar.
    erg leuk hoor dat je het daar zo naar je zin hebt.
    we wensen jou dan ook een geweldige en leerzame tijd in Derby!!!
    we blijven ook jou volgen hoor.

    groetjes harry en marion rekers.
    ouders van myrthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

In het derde jaar van de PABO ga je in het tweede semester een minor volgen. Je kan daarbij kiezen van management tot speciaal onderwijs en van Nederlands voortgezet onderwijs tot internationalisering. Daar hoefde ik niet lang over na te denken en had heel snel mijn keuze gemaakt! Ja, natuurlijk kies ik voor internationalisering, niets is mooier dan dingen in het buitenland ontdekken en mee te maken! Ik vind dat wel zo prachtig! Nadat ik wel duizend keer mijn naam op verschillende formulieren heb moeten invullen, was het dan allemaal geregeld. Ik ga samen met 3 andere meiden voor 3 maand naar Derby!

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 14357

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Januari 2014 - 20 April 2014

Minor internationalisering in Derby! :)

Landen bezocht: