De tweede maand in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu De tweede maand in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu

De tweede maand in Derby!

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

09 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Het is al weer een weekje geleden dat ik voor het laatst een reisverslag typte. Tijd om jullie weer op de hoogte houden van deze aparte maar ook bijzondere week.
Vrijdags waren de ouders van Myrthe goed aangekomen na een lange reis. Die avond hebben Marloes en ik lekker gegeten bij Myrthe. Haar ouders waren na al die tijd wel benieuwd of Myrthe’s kookkunsten vooruit waren gegaan. Haha, dat waren ze zeker! Ik heb een lekkere bord vol pasta carbonara gegeten!
Wij hebben de avond afgesloten met een aantal potjes Uno, waarbij af en toe goed vals gespeeld werd. Haha of achter elkaars kaarten gekeken werd!

Zaterdags ben ik er op tijd uit gegaan, omdat ik graag bezig wilde voor mijn verslagen. Dus ben ik naar de universiteit gegaan. Haha, eigenlijk best apart dat je daar op een zaterdag ook gewoon terecht kan. Nadat ik een aantal uurtjes daar besteed heb aan verslagen, ben ik samen met Marloes ’s middags naar Westfield geweest. Man man man, ik heb daar gemerkt dat het weekend was! Wat een volk! Hier en daar hebben wij enkele boodschappen gehaald en natuurlijk, ik kon het niet laten, heb ik een leuk zomerjurkje gekocht! Die avond zijn Myrthe en ik nog gezellig wezen stappen in Scream! Eenmaal thuis gekomen, waren mijn huisgenoten nog fanatiek bezig in de keuken. Ik heb daar maar eens een kijkje genomen. Ze waren een heerlijke chocoladetaart aan het bakken. Ooeeeh, dat lust ik ook wel! Haha, nadat ik een beschuit met aardbeien aan hen had laten proeven, mocht ik ook een stukje chocoladetaart met vanille ijs proeven. Haha en dat allemaal midden in de nacht! Niets is hier te gek!

Zondag heb ik lekker uitgeslapen en mijn kamer opgeruimd. ’s Middags ben ik naar Marloes en Yonien gegaan om bij te praten. Ik had namelijk Yonien de hele week bijna niet gezien, omdat zij bezoek had van haar vriend. Na alle verhalen te hebben verteld en te hebben gehoord, hebben wij ontzettend lekkere patatjes uit de oven gegeten met een stukje sla. Echt lekker! Die avond ben ik op tijd naar bed gegaan.

En na het weekend begint de normale week weer met maandag een college, dinsdag een dagje stage (het was die dag ook pancake day, dus hebben Myrthe en ik bij haar huisgenoten heerlijk pannenkoeken gegeten. Ook weer typisch iets Engels gegeten: namelijk dat je ijs op een pannenkoek moet doen! Jammie jammie!)

Aangezien ik nu al ongeveer 7 weken aan het hoesten ben, heb ik besloten om nogmaals een afspraak te maken bij de dokter. Na een aantal korte testjes heeft zij mij doorverwezen naar het ziekenhuis om daar een röntgenfoto te maken. Gelukkig kon ik donderdagmiddags gelijk terecht en ben ik er ook naar toe gegaan. Ik vond het heel lief dat Myrthe en Marloes met mij meewilden. Eenmaal op het ziekenhuis aangekomen was het een drukte van jewelste. Het was er zeker niet rustig. Ik moest naar junction 3 en dan de trap aflopen om mij te melden bij de receptie. De deuren kraakten en piepten aan alle kanten. Marloes zei: het lijkt wel een beetje op gevangenisdeuren! En ze had wel gelijk! Haha, maar gelukkig waren we daar niet. Nadat ik mij gemeld had, kon ik gelukkig al gelijk door om foto’s te maken. Maar eerst moest ik andere kleren aan. Ooooh jeeee! Er zaten van die strikjes op de kleren en daarmee kon ik het dichtmaken. Geen idee dat dat aan de andere kant moest. Myrthe en Marloes lagen in een deuk. Na een paar minuutjes gewacht te hebben, werd ik naar binnen geroepen om een röntgenfoto te maken. Dat was zo klaar en toen kon ik mij weer gewoon aankleden.
Die middag zijn we nog naar Westfield geweest om eten te halen voor ’s avonds en voor het weekend. Ook hebben wij spulletjes gehaald voor het carnavalsfeest die we de volgende avond hebben.

Ook vrijdags zijn we erop tijd uitgegaan om de dag goed te besteden voor school. ’s Middags hadden we nog een college en ’s avonds hebben wij pannenkoeken gegeten met ijs! Ja, ja! Je leert hier ook wat wel echt lekker is en wat niet. Na snel even wat gegeten te hebben, hebben Myrthe en ik ons verkleed als legervrouw! Ook hadden wij hier en daar elkaar geschminkt! Haha, dat zal ik toch wat beter onder de knie moeten krijgen, want ik maakte er weer een grote smeerboel van! Sorry, Myrthe!
We waren van plan om met de bus naar het carnavalsfeest te gaan, aangezien dat gehouden werd op de Universiteit. Maar ja, je kunt het denk ik wel raden……. In geen velden of wegen was er een bus te bekennen, dus zijn we lopend er naar toe gegaan, wat ook goed te doen was. Eenmaal aangekomen, hebben wij nog even gewacht totdat Nour en Charlotte er ook waren. Charlotte had ook vriendinnen meegenomen, die waren bij haar voor een weekje op bezoek. Gezellig! Het was een ontzettend leuke avond en we hebben veel gekletst, maar ook veel gelachen. Zo zijn we ook een aantal Brazilianen tegengekomen die bij Marloes in de flat woonden. Zij waren de week ervoor naar Amsterdam geweest en daarover hebben wij ook nog het een en ander gehoord! Ze waren zo enthousiast dat ze binnenkort weer er naar toe wilden gaan! Haha, Nederland is ook gewoon een mooi land! Trots!

Na een geslaagd avondje kroop ik tevreden in mijn bedje en viel al gauw in slaap.

Zaterdags was het dan zover! We gingen naar de wedstrijd van Derby County tegen Millwall, iets waar ik al erg naar uit keek en nu was het al zover! Eerst werd ik 's ochtends nog verrast door een lief cadeautje van mijn huisgenoten. Ze hadden koekjes gebakken en in een zakje ingepakt en aan mijn deur gehangen! Heel erg lief!
Na een wandeling van ongeveer een klein uurtje kwamen we aan bij het Pride Park Stadium, het stadion van Derby County! Zoals elk stadion is het een onwijs groot ding! Rondom het stadion zaten ook verschillende winkels zoals de Starbucks, maar ook een klein souvenirwinkeltje met alles van de voetbalclub. Daar hebben wij even een kijkje genomen en heb ik een kaart gekocht die ik in mijn plakboek kan gaan plakken!
Toen zijn we naar binnen gegaan. We moesten door een heel smal hek.. Als je echt heel dik bent, kom je daar niet door heen en zit je vast. Haha, daar hadden wij geen last van! We hadden hele mooie plekken vlak achter de goal, dus we konden het spel goed zien. Na met volle borst het Derby County clublied te hebben gezongen, begon de wedstrijd. Het was een aparte, maar ook bijzondere wedstrijd. Om de haverklap lagen er spelers op het veld die ergens last van hadden. Allemaal aanstellerij! Dat werd door verschillende mensen om mij heen geroepen en de gemoederen liepen hoog op. Mensen gingen staan en gebaren maken. Ik moest oppassen dat ik niet in een keer een knal in mijn gezicht kreeg! Haha, gelukkig is dat goed gegaan. Door al die vele valpartijen was de extra tijd maar liefst 7 minuten! Woaaah, dat vond ik wel erg veel! Normaal bij het Nederlandse voetbal is dat hooguit 3 à 4 minuten. Oh noh, ook weer meegemaakt!
Helaas heeft Derby verloren!
Na de wedstrijd zijn we teruggelopen en hebben we spullen gehaald die we nodig hadden om zondag een taart te kunnen bakken!
We zitten namelijk al twee maanden hier in Derby en dat moet gevierd worden met het eten van een taart! We zijn al over de helft en we gaan nog een leuke tijd tegemoet! Om te beginnen dat Marloes morgen bezoek krijgt van haar ouders!

  • 09 Maart 2014 - 13:57

    Henriet Bruggink:

    Hey Lisan,

    Volgens mij eten jullie allemaal lekkere dingen daar...pannenkoeken, taart, koekjes...
    Laat me mooi door je verrassen als je weer in Nederland bent!
    De helft van je stagetijd zit er inderdaad op... het gaat best snel eigenlijk.
    Ik hoop dat je nog leerzame en gezellige weken tegemoet gaat.
    Iedereen de groeten en .. tot een volgende reisverslag!

  • 12 Maart 2014 - 08:41

    Joop:

    Hallo Lisan,

    Weer een leuk reisverslag. Ik merk dat je met volle teugen geniet! Maar pas je wel een beetje op: als je zoveel pannenkoeken met ijs, chocoladetaarten enz. eet pas je straks niet meer door het voetbalpoortje van Derby City hoor, hahaha. Ik hoop dat je hoesten gauw over is!

    Hier in H'lo op de Wingerd is alles als van ouds: druk-druk-druk. Na het inspectiebezoek (ze waren vol lof over onze inzet) en de leerlingen- en groepsbesprekingen kwam deze week het resultaat van de CITO-Eindtoets van groep 8. We hadden de hoogste score van alle 11 scholen binnen onze vereniging: 411,1 ! Als zelfs de voorzitter van het bestuur belt met de complimenten... Apetrotse kinderen!

    Je bent weer op de hoogte. Succes en veel plezier daar in Derby! Groetjes, Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

In het derde jaar van de PABO ga je in het tweede semester een minor volgen. Je kan daarbij kiezen van management tot speciaal onderwijs en van Nederlands voortgezet onderwijs tot internationalisering. Daar hoefde ik niet lang over na te denken en had heel snel mijn keuze gemaakt! Ja, natuurlijk kies ik voor internationalisering, niets is mooier dan dingen in het buitenland ontdekken en mee te maken! Ik vind dat wel zo prachtig! Nadat ik wel duizend keer mijn naam op verschillende formulieren heb moeten invullen, was het dan allemaal geregeld. Ik ga samen met 3 andere meiden voor 3 maand naar Derby!

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 14352

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Januari 2014 - 20 April 2014

Minor internationalisering in Derby! :)

Landen bezocht: