Week 9! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu Week 9! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu

Week 9!

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

16 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Opnieuw is er een weekje voorbij gevlogen en wordt het tijd voor een nieuw, spannend, gek reisverslag!
Om te beginnen gingen wij een chocoladetaart bakken, om te vieren dat wij hier al twee maand in Derby zijn! Poeeehoee wat vliegt die tijd toch voor bij en wat hebben wij in de tussentijd al veel dingen meegemaakt en gedaan!
Ooh man oh man, wat was die taart machtig! Haha, maar daardoor laat ik mij niet weerhouden! Ik heb maar liefst 3 punten gehad! Wat heb ik gebunkerd, kon wel een kalf op.
Nadat ik weer rond en gezond was, ben ik op tijd naar bed gegaan!

De volgende dag ben ik met Myrthe richting het Derby Bus Station gelopen, omdat wij binnenkort graag naar een zwembad willen. Daar hebben wij het een en ander gevraagd en de bus kost ja bijna geen klap. Ook kwamen de ouders van Marloes vandaag aan in Derby en die kwamen wij ook tegen in Westfield!
‘s Avonds hadden wij college en hebben wij onze ideale leraar mogen tekenen! Haha, hier en daar beetje kleuren met van die stiften! Mooi man!

Dinsdag heb ik in overleg besloten om niet naar stage te gaan en kon ik dus naar de Universiteit. Het was een productief dagje en ben goed opgeschoten met mijn verslagen! Dat was wel even lekker en kan nu zeggen dat ik wel aardig op de helft hiermee ben. ’s Middags hebben Myrthe en ik een ijsje gehaald bij de Mc Donalds, man wat een warm weer in een keer.
Dinsdagavond heb ik samen met Yonien bij Myrthe gegeten, genoten van een lekkere maaltijd!

De volgende dag ben ik in mijn eentje naar Westfield gelopen om een grote slag te slaan. Ik heb alvast de boodschappen gehaald voor de komende tijd! Met een overvol mandje liep ik door de supermarkt heen te banjeren om vervolgens 3 vriesvakken in mijn flat op te eisen! Haha, ideaal dit!
Ook hebben wij voor het eerst hier een rookworst gegeten, haha dat vond ik wel erg lekker! ’s Avonds hadden wij college en ging ik op tijd mijn bedje in.

Donderdags heb ik weer een dagje gewerkt op de Universiteit. Ik wilde eigenlijk vroeg gaan, maar daar dacht ik ’s ochtends toch anders over. Lisan was moe. Uiteindelijk zijn we tegen de middag naar de universiteit gegaan en hebben wij daar goed een middag besteed aan onze verslagen. Vervolgens zijn we bij mij hamburgers met gebakken aardappels en sla gaan eten, toppie! ’s Avonds hebben Myrthe en ik nog even bij elkaar gezeten om Goede tijden slechte tijden en Wie is de Mol te zien. Oeeeh, dat vind ik nu toch spannend worden! Volgende week is de ontknoping!

Vrijdag zijn Myrthe en ik op tijd naar het station gegaan om kaarten te regelen voor Manchester. Daar wilden wij graag de volgende dag naar toe gaan! Eenmaal op het station was dat zo geregeld, hoppa!
Toen hebben wij nog even een paar boodschapjes gehaald in Westfield en zijn we richting huis gelopen, omdat wij ’s middags ook nog college hadden! Snel snel snel allemaal weer! Na het college hebben wij lekker vissticks gegeten met aardappelpuree en worteltjes! Die avond heb ik op mijn kamer een aantal series teruggekeken en ben daarna al gauw in slaap gevallen, want de volgende dag moest ik er weer vroeg uit.

Zaterdag ben ik met Myrthe naar Manchester gegaan! Onderweg moesten wij overstappen in Sheffield, een stad waar wij ook langs zijn gekomen toen wij voor het eerst naar Derby reisden! Wij hadden nog veel overstaptijd, dus zijn we ook even om het station van Sheffield gelopen om hier en daar een aantal foto’s te maken. Na een treinreis van ongeveer anderhalf uur en gedram van een oude vent, kwamen wij aan in Manchester. Vervolgens zijn wij doorgereisd naar het stadion van Manchester United. We dachten dat wij met de metro gingen, maar eenmaal in dat apparaat gingen wij gewoon door de straten heen. Dat apparaat heet de tram. Oh noh! We zijn uitgestapt bij de halte Old Trafford en wij kwamen terecht in een soort vervallen wijkje, daar leek het op. Wij moesten de straat aflopen en dan kwamen wij bij het grote stadion van United. Oeeeh hartstikke leuk! Na een aantal foto’s gemaakt te hebben, zijn wij even een kijkje gaan nemen in de Megastore. Man wat een spul hebben ze daar! Ook hebben wij foto’s gemaakt met het shirt van Van Persie, hihi eigenlijk mocht dat niet en zo’n bewaker kwam ook op ons af! Gelukkig vond hij het niet erg en zag hij het door de vingers. Daarna hebben wij een museumtour gedaan en hebben wij gezien wat voor een prijzen Manchester allemaal al heeft gewonnen. Poeeh poee, daar kan je een heel magazijn mee vullen! Ook was het leuk om te zien welke Nederlandse spelers bij Manchester gespeeld te hebben, zoals Stam en Van Der Sar.
Later die middag zijn we richting het centrum teruggegaan om daar een aantal plekken te bekijken. Maar ja, eerst op zoek naar het Tourist Information Centre. Wij zoeken als een gek en kwamen wij aan bij Manchester Central. Wij daar naar binnen heen, bleek dat daar een trouwbeurs gaande was. Haha, hier en daar heb ik wel wat gezien. Gewoon beetje loeren. Aangezien wij verkeerd waren, hebben wij even de weg gevraagd. Rechts, links en rechtdoor en wij kwamen bij de Tourist Information Centre. Daar hebben wij ook even een souvenirtje gehaald en zijn wij met plattegrond op ontdekkingstocht door Manchester gegaan. Zo zagen wij ook the Wheel of Manchester, iets vergelijkbaars wat ook in Londen staat. Wij kwamen op een gegeven moment terecht in een Chinees wijkje. Heel apart om dat zo te zien in zo’n grote stad. Ook was er op straat een gratis Chinese krant te vinden en die heb ik dus maar meegenomen voor mijn verzameling. Vervolgens zijn wij door gelopen naar een wijk voor homo’s en lesbiennes. Oh noh! The Canal Street, zo heet dat daar. Hier en daar hingen wat vlaggen door de straat en zagen wij mensen voorbij lopen.
Na een aantal uur te hebben rondgelopen door Manchester hebben wij de trein richting huis gepakt. Wat was het een geslaagd dagje. ’s Avonds de dag afgesloten met de Nederlandse film Zomerhitte.

Zondag heb ik heerlijk uitgeslapen. Daar was ik wel even aan toe na een paar dagen niet zo goed geslapen te hebben (huisgenoot die kabaal maakt). ’s Middags zijn Myrthe en ik bezig geweest op de Universiteit en hebben wij verder aan onze verslagen gewerkt. ’s Avonds hebben wij pasta carbonara gegeten, iets waar ik in korte tijd dol op ben geworden! Wat is dat lekker zeg!
Ook hebben wij nacho's gegeten met verschillende soorten chocolade tijdens de film Alles is Familie. Jammie jammie! Daarbij zaten wij allebei ook later met tissues in de handen, hihi! Typisch een meidendingetje!

Zo te zien, beleef ik elke week weer een verhaal dat gekker is dan het andere verhaal. Ik ben benieuwd wat ik volgende week ga beleven en daarbij houd ik jullie natuurlijk op de hoogte!

Tot volgende week!

  • 16 Maart 2014 - 21:44

    Joris Bruggink:

    Ha Lisan :),

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daaro! Het onbenullig vreten ben je nog niet verleerd zo te lezen. Ik vind het erg fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt. Ik kijk er al naar uit dat je weer terug komt in Deurningen, wat niet zo lang meer zal duren. Ik wil je nog een fijn aantal weken in Derby wensen en tot gauw!

    Groeten,

    Joris

  • 16 Maart 2014 - 21:54

    Henriet Bruggink:

    Ben het met je broer eens....dat eten en drinken gaat nog steeds goed...
    En Derby en omgeving leer je ook steeds beter kennen, dus verdwalen lukt al bijna niet meer..haha!
    En deze week een bezoek aan het pretpark...ben benieuwd of de achtbanen daar net zo zijn als bij ons.
    Veel plezier alvast en ik hoor nog wel hoe het deze week allemaal verder gaat...

    Tot de volgende keer!

  • 17 Maart 2014 - 10:09

    Ingrid:

    Hi Lisan,

    Had een tijdje niet meer de verslagen gelezen. Wat maak je een boel leuke dingen mee.
    Maar ben je nu eigenlijk al van die rot hoest af?

    In Wierden alles rustig. Hoorde pas van je oma dat ze het toch wel bijzonder vond dat je "met zo'n ding" zo kon kijken waar jij zat. Maar ook apetrots dat haar kleindochter daar stage loopt.

    Lisan geniet er nog even van enne voor die chocoladetaart houd ik me aanbevolen als je weer terug bent.
    Groetjes Ingrid.

  • 18 Maart 2014 - 20:18

    Marcel D.:

    Hallo Lisan,

    Ik kreeg van jouw vader de url van de site "waarbenjenu" en vond dat ik moest reageren. In week 9 ben jij (zijn jullie) aardig op dreef! Een plattegrond halen en kopen, volop lekker eten tot je nemen, op bezoek bij het stadion van Manchester United en... je geniet! En dat moet ook! De tijd in Engeland, Derby, pakken ze je nooit meer af en je bent meteen een hele ervaring rijker. Mijn stageperiodes waren allemaal in Twente. De eerste op de Paus Joannesschool in Hengelo, dan in Enschede, Oldenzaal, Vroomshoop (eigenlijk Geerdijk). Toch doe je in deze periodes zoveel ervaring op, dat je daar later (als jezelf voor de klas staat) dankbaar gebruik van gaat maken.
    Ik wens jou en Myrthe daar een hele fijne tijd!

    Marcel D.

  • 25 Maart 2014 - 13:42

    Ellen Peschier:

    Hey Lisan,

    Zo...ook jouw verslagen even??? gelezen. Toch leuk om te zien hoe verschillend jullie het allemaal mee maken, veel komt op hetzelfde neer, maar sommige dingetjes ook helemaal niet, erg leuk om te lezen.
    Ik moest wel erg lachen om dit verslag, zie jullie helemaal lopen in Manchester, in the Canal Street zoals je zo mooi schrijft!
    Blij dat ook jij het naar je zin hebt, en natuurlijk een hele ervaring rijker, en niemand neemt je die meer af! Met in principe 4 vreemden zo'n lange tijd van huis, nou denk dat menig dit niet vol had gehouden.

    Meis, ik wens jou ook nog veel succes de laatste weken en succes met de laatste loodjes, want die zijn vaak toch heftig ennuh...we zien elkaar in Rotterdam bij de boot als jullie weer terug komen.

    groetjes en liefs, Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

In het derde jaar van de PABO ga je in het tweede semester een minor volgen. Je kan daarbij kiezen van management tot speciaal onderwijs en van Nederlands voortgezet onderwijs tot internationalisering. Daar hoefde ik niet lang over na te denken en had heel snel mijn keuze gemaakt! Ja, natuurlijk kies ik voor internationalisering, niets is mooier dan dingen in het buitenland ontdekken en mee te maken! Ik vind dat wel zo prachtig! Nadat ik wel duizend keer mijn naam op verschillende formulieren heb moeten invullen, was het dan allemaal geregeld. Ik ga samen met 3 andere meiden voor 3 maand naar Derby!

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 14344

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Januari 2014 - 20 April 2014

Minor internationalisering in Derby! :)

Landen bezocht: