Een weekendje weg in week 11! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu Een weekendje weg in week 11! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu

Een weekendje weg in week 11!

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

31 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Ik zit alweer in mijn allerlaatste college van individual differences and learning, terwijl ik begin aan mijn nieuwe reisverslag. Alweer een week voorbij en de laatste colleges zijn in zicht, dan begint het echte typewerk! Waauw, het komt nu allemaal wel erg dichtbij!

Ik zal jullie vertellen wat ik de afgelopen week heb meegemaakt, daarvoor ga ik terug naar vorige week dinsdag.
Om half 8 ging de wekker en ging ik uit bed. Vergeleken de eerste keren heb ik zo mijn manieren gevonden om steeds later uit mijn bed te komen, haha. Een van die manieren is dat je ’s avonds van tevoren je broodtrommel al kan maken, kiek an!
Het was een regenachtige dag en hebben vanaf ons court de bus naar de Universiteit gepakt om vervolgens naar Lawn Primary te gaan lopen. De laatste dag stage!
Die dag hebben de kinderen verschillende dingen gedaan. Zo werd er gerekend met een breukstok en moesten kinderen verschillende breuken verdubbelen en vereenvoudigen. Ook werd er verder gewerkt aan het project van chocolade. De kinderen hebben een film gekeken van Sjakie en de chocoladefabriek! Haha, die heb ik ook gezien toen ik ook op school zat! Wat mooi!
Naar aanleiding van die film moesten de kinderen een opstel schrijven over de film. Dit opstel hoort weer bij het thema chocolade waar de kinderen vanaf de Christmasbreak tot de Easterbreak aan werken. Elke week doen de kinderen iets wat te maken heeft met het thema in de vorm van biologie, rekenen, taal of handvaardigheid.
Zo hebben de kinderen de afgelopen weken bij handvaardigheid maskers gemaakt. Die maskers waren gemaakt van papier maché en werden versierd met papiertjes die om chocolade normaal gesproken heen zitten. Heel leuk idee, zal ik zelf niet zo snel op komen! Aan het einde van de dag heb ik deze maskers ook opgehangen in het klaslokaal, wauw wat zag dat er mooi en leuk uit! Daarna was er nog een assembly over pesten. De assembly werd gehouden in de grote hal waar de kinderen tussen de middag de lunch eten. De hele school werd bij elkaar geroepen door de directeur, doordat hij met de bel door de school liep te klingelen. Bim bam! Oh noh, hels kabaal! Er werden verschillende voorbeelden van pestgedrag getoond en kinderen werden er van bewust gemaakt om zelf hier niet aan te beginnen.
En dan als allerlaatst heb ik afscheid genomen van Year 5. Het was toch wel even gek om afscheid te nemen, omdat je in de groep enkele weken veel dingen hebt geleerd en meegemaakt. Ook sluit je hierbij iets af waarin je een paar maand geleden aan begonnen bent in Engeland. Haha, ik ben een hele ervaring rijker en na een groepsfoto gemaakt te hebben, liep ik voldaan de stageschool uit! Tot ziens Lawn!

Nadat ik dinsdag mijn allerlaatste stagedag had, was het ook woensdag tijd voor het laatste college van learning and motivation. Maar voordat het zover was, heb ik ’s middags nog eerst een aantal boodschappen gehaald bij de Primark en supermarkt. De volgende dag zou ik namelijk een weekendje naar Londen gaan! Oeeeh, daar had ik wel zien aan! De dag vloog voorbij en na het laatste college ben ik nog op de foto gegaan met de lerares van learning and motivation. Ze vond het wel grappig dat ik het vroeg, ze kreeg deze vraag namelijk niet vaak! Haha, paar foto’s hier en daar en toen was het klaar! Alleen komende weken nog twee tutorials!

En toen was het donderdag! Ik heb die dag even alle spullen klaargelegd die ik wilde meenemen naar Londen. Al met al had ik twee tassen vol met spul! Haha, wat een gesleep zal dat worden! Een tas vol met vreetwerk en drinken en de andere tas vol met kleding, toiletartikelen en dergelijke.
Omdat ik pas aan het einde van de dag de trein zou pakken, heb ik eerst nog gewerkt op de Universiteit aan verschillende verslagen. Na een aantal uurtjes gewerkt te hebben, was het dan zover! Ik stapte op de bus naar het station en Myrthe heeft mij uitgezwaaid bij de bushalte!
Na anderhalf uur reizen met de trein (helaas ook met vertraging) kwam ik aan op Luton Airpot Parkway. Ik moest de bus nemen om bij het vliegveld te komen. Dat kwam goed uit, want ik moest nog ballonnen opblazen om Mathijs op te wachten en te verrassen. Eenmaal in de bus begon het geblaas. Ballon een was zo klaar, gevolgd door ballon twee. Helaas ging het bij de laatste ballon mis en knalde die keihard uit elkaar. Haha, de mensen om mij heen moesten er wel om lachen!
Hup gauw even touw de ballonnen aan elkaar maken en het was klaar! Daar liep ik dan met de ballonnen. Na een paar minuutjes gewacht te hebben, kwam Mathijs dan aan in de aankomsthal! Haha, wat was ik blij om hem weer te zien na een tijdje! We hebben gelijk bustickets gekocht om vanaf het vliegveld naar het centrum van Londen te komen. Nu kon dan ons weekendje in Londen beginnen!
Na iets meer dan een uurtje kwamen aan in het centrum van Londen bij Victoria Station. Vanaf daar hebben wij de Underground gepakt naar Turnham Green, want in de buurt van deze halte zat ons hotel. Tijdens de metro rit keek Mathijs vol verbazing om zich heen, hij vond het allemaal wel een spannend gebeuren!
Het hotel hadden wij snel gevonden! Nadat wij gauw ingecheckt hadden bij de receptie werden wij naar onze kamer gebracht. Kamernummer 57! Eindelijk kon ik even mijn tassen van de schouders af doen en neerzetten, wat lekker! Die avond zijn we gauw gaan slapen (aangezien het twaalf uur was dat wij aankwamen bij het hotel), want de volgende dag zouden wij Londen gaan verkennen!

De volgende ochtend hebben wij een lekker genoten van een typisch Engels ontbijtje, want dat zat bij de overnachting in! Eieren, witte bonen en tomatensaus, worstjes en geroosterd brood was dat we die ochtend gegeten hadden. Wel raar, dat die Engelsen zo bonen eten in de morgen.
Na een lekker stevig ontbijt hebben wij onze spullen gepakt en zijn we naar het centrum van Londen gereisd. We hadden vandaag op de planning staan om de Tower of Londen, de Tower Bridge en St. Paul’s Cathedral te bezoeken! Aan al deze bijzondere bezienswaardigheden zat een behoorlijke historie, erg bijzonder om daarmee in aanraking te komen!
De middag vloog voorbij en nadat wij een lekker stokbroodje met een steak en sla hadden gegeten, hebben wij langs de Theems een wandeling gemaakt. Wauw, wat is dat ’s avonds mooi langs het water! Ook zagen wij allemaal verschillende lichtjes en bruggen die mooi verlicht waren!
We hebben de avond afgesloten met een lekker biertje op de hotelkamer, jammie!

En voordat wij het wisten was de zaterdag al aangebroken. Na een lekker Engels ontbijt stond er een dag op ons te wachten, waarbij we andere bekende plekken in Londen gingen bezoeken. We gingen namelijk naar de Big Ben, Westminster Abbey en Londen Eye. Ook deze bezienswaardigheden waren erg indrukwekkend om te zien en vooral omdat je ze in het echt zag! We hebben vanaf Stamford Brook (ook een Undergroundhalte bij ons in de buurt) de metro gepakt naar Westminster. Eenmaal aangekomen zagen wij de Westminster Abbey al, maar wat wij allebei tegelijk zeiden was: “Waar is de Big Ben dan?” Haha, we hoefden maar omhoog te kijken en daar stond ie dan! De Big Ben, haha!
Gelukkig hadden wij die dag mooi weer en konden wij volop hiervan genieten. Maar dat goede weer had ook een nadeel. Veel mensen waren op pad in Londen en dat was in de straten goed te zien! Het was zwart van de mensen, och wat een volk! Helaas gingen wij de Londen Eye niet in, omdat er zo’n lange rij voorstond. Helaas, pindakaas! Om de tijd anders te besteden zijn wij afgereisd naar Buckingham Palace, het koninklijk paleis dat je altijd zo op tv ziet! Eerst hebben wij de mooie koetsen aanschouwd om vervolgens het paleis zelf te zien met de beroemde bewakers ervoor! Ook werd er gemarcheerd, links rechts links rechts, allemaal op dezelfde manier! Heel bijzonder! Na de vele indrukken die dag zijn wij in een nabijgelegen parkje even gaan liggen. Wat was dat even lekker! Iets te lekker, want we waren allebei in slaap gevallen in de zon! Er was zo een uur om, haha! Oh noh, daarna hebben wij de metro gepakt om als laatste een kijkje te gaan nemen aan de Oxford Street, de winkelstraat van Londen! Ach man, het leek wel alsof heel Nederland daar liep. Wat een volk! Na hier en daar een paar winkels in zijn gegaan, hebben wij in een restaurantje een lekker croissantje en wafel gegeten! Lekker lekker! Ook bij deze dag vloog de tijd voorbij en voordat wij het wisten zaten wij alweer in de metro terug naar ons hotel. Dichtbij ons hotel hebben wij in een gezellig Italiaans restaurantje een pizza gegeten! Die smaakte erg goed! Na veel gekletst, gelachen en lekker bier gedronken te hebben zijn we richting onze hotelkamer gegaan. Deze avond hebben wij afgesloten met een lekker biertje op bed en pistachenootjes. Altijd goed!

Toen was het alweer zondag en tijd voor ons laatste ontbijt. Na het ontbijtje gegeten te hebben, zijn alle spullen gepakt en zijn we vertrokken richting het centrum van Londen om vervolgens de bus naar het vliegveld te pakken. Helaas was mij het ontbijt een beetje verkeerd gevallen en was ik niet zo goed te pas.Gelukkig is dat allemaal goedgekomen. En voordat we het wisten, waren we op weg richting het vliegveld om afscheid van elkaar te nemen.

Het was een super weekend en heb er echt van genoten! Na een treinreis van twee uur, stond Myrthe mij in Derby weer op te wachten, wat vond ik dat een leuke verrassing!
Na lekker even bijgekletst te hebben en mijn spullen uitgepakt te hebben, sloeg de vermoeidheid wel toe bij mij en heb ik lekker even bijgeslapen.
’s Avonds hebben Myrthe en ik samen gegeten om vervolgens de draad weer op te pakken met de serie Lotte! Haha, we zijn inmiddels al bij aflevering 35. Of wij het einde gaan halen, haha dat weet ik niet.
Al met al na een paar vermoeiende, intensieve en geweldige dagen dook ik ’s avonds voldaan mijn bedje in.

En maandag betekent dat er een nieuwe week op mij te wachten staat waarin ik zeker nieuwe dingen ga beleven en daar kijk ik nu naar uit! Ook moet er deze week veel gedaan worden aan school, maar dat zal vast wel goed komen!

De foto's zal ik komende dagen toevoegen, hihi!

Tot de volgende keer!

  • 31 Maart 2014 - 20:47

    Ben Bruggink:

    Hoi Lisan,
    Ik lees dat het geweldig was in Londen en dat jullie de ogen hebben uit gekeken. Toch mooi dat je naast studie ook tijd neemt om wat van Engeland te zien en te beleven. In elk geval klink het reuze enthousiast. Hopelijk gaat het met de uitwerking van de opdrachten ook voorspoedig!
    Pa.

  • 31 Maart 2014 - 23:15

    Henriët Bruggink:

    Hé Lisan,

    En ook in Londen was veel te zien en te beleven en aan je verslag te lezen heb je ervan genoten.
    Nu de laatste weken in Derby aanbreken, zitten de schoolactiviteiten er bijna op, en kunnen de opdrachten uitgewerkt worden.
    Ik wens je daarbij veel succes.....en blijven genieten, maar dat zal wel goed komen!

    Henriët

  • 01 April 2014 - 21:55

    Marion Rekers:

    Hey lisan,

    wat leuk om te lezen, dat jullie zo geweldig hebben genoten,
    van het weekendje in Londen!!
    even een onderbreking van je stage in Derby.

    ja, en nu nog een paar enkele weekjes in Derby,
    even vol aan de bak voor school,
    en vooral ook blijven genieten hoor,
    succes, en veel plezier deze week!!

    liefs, marion.

  • 10 April 2014 - 00:44

    Maureen:

    Lisannnn!
    Wat leuk dat je t zo leuk hebt daar:) maar ik ben ook wel blij dat je bijna weer thuis komt kunnen we weer een keer naar Bruinssss have fun nog ff!!!
    Tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

In het derde jaar van de PABO ga je in het tweede semester een minor volgen. Je kan daarbij kiezen van management tot speciaal onderwijs en van Nederlands voortgezet onderwijs tot internationalisering. Daar hoefde ik niet lang over na te denken en had heel snel mijn keuze gemaakt! Ja, natuurlijk kies ik voor internationalisering, niets is mooier dan dingen in het buitenland ontdekken en mee te maken! Ik vind dat wel zo prachtig! Nadat ik wel duizend keer mijn naam op verschillende formulieren heb moeten invullen, was het dan allemaal geregeld. Ik ga samen met 3 andere meiden voor 3 maand naar Derby!

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 14351

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Januari 2014 - 20 April 2014

Minor internationalisering in Derby! :)

Landen bezocht: