Week 12 in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu Week 12 in Derby! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu

Week 12 in Derby!

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

09 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Jaaaa, daar ben ik dan weer met een spiksplinternieuw reisverslag! Het einde nadert nu heel erg snel en dat betekent dat de verslagen ook bijna afgerond moeten zijn! Haha, dat gaat ook helemaal goed komen.
Ook afgelopen week heb ik de nodige dingen meegemaakt die ik graag aan jullie wil vertellen.

Aangezien ik nog een hele hoop ballonnen over had gehouden, toen ik Mathijs op ging halen van het vliegveld, kwam ik op het gekke idee om de rest van de ballonnen op te blazen en deze op te hangen in mijn kamer! Zo kan ik op elke ballon schrijven wat ik hier nog ga doen en ballonnen lek prikken met dingen die ik al gedaan heb! Zo gezegd, zo gedaan! Haha!
‘s Middags hadden Myrthe en ik een afspraak bij Michelle, onze leerkracht van het vak Individual Differences and Learning. Hierbij hebben we even onze verslagen weer laten zien en na kleine aanpassingen konden wij weer verder met het afronden van dit verslag! Joeeeeehoooe! Even later begon ook het laatste college van dit vak, die na een kleine uitleg van 1,5 uur alweer was afgelopen! Dit betekende dat al onze colleges op de Universiteit er alweer opzitten en we nu 2,5 week vol aan de bak kunnen gaan met onze verslagen. Natuurlijk zullen de laatste weken niet in het teken staan van alleen de verslagen, maar ook veel gezelligheid en lekker genieten! Later op de avond hebben Myrthe en ik nog weer eventjes gezellig paar afleveringen van ‘Lotte’ bekeken! Inmiddels zijn we na iets meer dan een weekje kijken alweer bij aflevering 42 beland! Dikke prima!

Toen was het 1 aprriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil, kikker in de bil! Haha, in Engeland wordt dit ook wel Happy April Fools’ Day genoemd! Ik wist niet dat ze dit in Engeland ook herkenden! Ooh noh!
Helaas voelde Myrthe zich deze dag niet zo lekker, dus ben ik alleen naar de Universiteit gegaan om aan de verslagen te werken. Na een aantal uurtjes daar aan mijn verslagen te hebben besteed, ben ik even bij Myrthe op bezoek gegaan om te kijken hoe het met haar ging. Gelukkig was zij aan de betere hand en hebben wij ’s avonds lekker samen gegeten. Al ging dat niet helemaal soepel, want er was paniek in de keuken! Hoe maak je jus? Juist door heel erg heet water in de pan te gieten waar net olie in gedaan is, haha wat een mooie domme koeienactie!
Die avond stond er iets heeeeeeeeeel erg leuks op het programma, namelijk: laserquesten! Pang, pang pang! We vormden met verschillende internationale studenten een groep van 18 personen. De groep werd eerst verdeeld in twee groepen, daarbij moest de ene groep de andere groep uitschakelen! Daarna hebben wij nog een ander spel gedaan, genaamd infectie. Daarbij was één persoon geïnfecteerd en die moest de anderen proberen te infecteren. Ik begreep niks van dat spel. Als laatste werd er individueel gespeeld. Haha, soms was ik iets te enthousiast dat ik als een wilde om mij heen zat te schieten! Gelukkig werd dat ook beloond, want ja ja, Bruggink hier pakte de eerste plek! Kiek an!

Woensdags hebben Myrthe en ik lekker geshopt bij de Primark en ’s middags hebben wij weer verder gewerkt aan onze verslagen op de Universiteit, want op het eind van de middag hadden wij een tutorial staan met Laura-Lee, de docente van Learning and Motivation. Ook voor dit verslag kunnen wij weer verder aan de slag! Hartstikke mooi! Later op de avond hebben Myrthe en ik ook de was gedaan. Haha, dat moest nu wel hoognodig gebeuren, aangezien we dit steeds uitstelden! Haha, doordat ik in alle gauwigheid alle was in de wasmachine had gestopt en die aangezet had, was ik vergeten om er wasmiddel in te gooien. Nou, met alle kracht dat vakje openmaken en wasmiddel er in drukken, gooide ik ook een muntje in de wasmachine! Haha, wat een handige actie weer! Ach ja, ik weet nu in ieder geval wel hoe ik geld moet witwassen!

Ook de donderdag stond in het teken van het werken aan de verslagen op de Universiteit. Het begint wel vermoeiend te worden om zo’n hele dag te werken aan je verslagen, dat kon ik de afgelopen dagen goed vernemen.
Daar moet maar eens even verandering in komen en die verandering kwam voor mijzelf als voor Myrthe wel heel erg snel, want dezelfde avond waren Myrthe en ik onderweg naar het station om kaartjes te gaan halen om van Derby te reizen naar Stoke-on-Trent! Haha, wat een impulsieve actie! We waren op het idee gekomen om de volgende dag (vrijdag) een dagje naar Stoke-on-Trent te gaan om daar te winkelen, maar daar was ook een tropische binnenzwembad met, jawel, maar liefst zeven glijbanen! We hadden het er al maanden over wanneer we eens een keer gingen zwemmen en nu was de kogel door de kerk!
Die avond ben ik op tijd gaan slapen om fit te zijn voor de volgende dag.

Vrijdags moesten we er al vroeg uit, want tegen kwart voor 9 waren wij al op weg naar Stoke-on-Trent. Bij aankomst hebben wij de bus gepakt richting het centrum van Stoke, aangezien het station nogal een eindje buiten het centrum lag. In het centrum hebben wij lekker gewinkeld en hebben wij een bezoekje gebracht aan het Tourist Information Centre om weer een kaartje te scoren voor ons plakboek! Jeeeeeuj! Het begint inmiddels een mooie verzameling te worden! Ook zijn wij op de foto gegaan met standbeelden van gekleurde olifanten die massaal te vinden waren in het winkelcentrum. Leuke beesten!
Nadat wij het centrum van Stoke hadden gezien, zijn wij afgereisd naar Waterworld! Eenmaal aangekomen bleek dat het zwembad pas om twee uur ’s middags open ging, oeps! Haha, in de tussentijd hebben Myrthe en ik ons prima vermaakt met een lekker broodje bij de Subway, een wandeling door het Festival Park en een heerlijke milkshake van de McDonalds!
De tijd vloog voorbij en voordat wij het wisten, stonden wij al bij de kassa van WaterWorld! Joehoeee, wat hadden wij er een zin in! Bij de kleedhokjes kwam Myrthe erachter dat ze per ongeluk het balletje uit de shop had meegenomen, haha!
We hebben ons prima vermaakt in het zwembad en zijn van alle glijbanen afgegaan. Zo was er een glijbaan waar je met een bootje vanaf moest of een glijbaan waar je uitkwam in een trechter. Superervaring! Ook hebben wij even genoten van het bubbelbad en de wildwaterbaan, man man man wat een wilde stroming!
Het was al met al een leuke dag, maar ook een vermoeiende dag en dus besloten wij na een paar uur weer richting het station te gaan om de trein naar Derby te pakken. Maar de naam Stoke zegt het al… De treinverbinding tussen Stoke-on-Trent en Derby lag eruit, daardoor moesten wij een uur wachten op het station, voordat wij met de bus naar Derby gebracht konden worden. Stoke stak er een stokje voor!
Al met al veel later op de avond kwamen wij aan in Derby, na een redelijke lange busreis waarin Myrthe even vervelend nieuws te horen kreeg. Ook op vervelende momenten is het fijn dat je elkaar kan helpen als de een het moeilijk heeft.

Voordat ik het wist was de zaterdag alweer aangebroken. Ik ben die dag alleen naar de Universiteit gegaan en daar keek ik mijn ogen uit. Er loopt op zaterdag altijd ander volk rond dan op doordeweekse dagen, dat heb ik die dag wel extra gemerkt. Haha, zo was er een man bezig met printen, knippen en plakken van blaadjes totdat de hele grond vol lag met zijn papieren. Haha, ik lag in een deuk en het ging maar door! Ondanks dat, heb ik weer een hele hoop kunnen doen aan de verslagen en mag ik bijna zeggen dat ik ze zo goed als afgerond heb! Holaadiejee! Die avond hebben Myrthe en ik een lekker drankje gedronken in de Friary met Charlotte, helaas was Nour ziek en kon zij er niet bij zijn. Na een aantal biertjes en een cocktail genuttigd te hebben, zijn wij richting huis gegaan om nog even lekkere nacho’s te eten en op tijd te gaan slapen.

Ook voor de zondag, maandag, dinsdag en de woensdag gold dat het werken aan de verslagen centraal stond. Maandags hadden Myrthe en ik een afspraak met Sharon, de docent van Education for All, maar wij waren te vroeg in haar office. We zijn toen eventjes gaan werken in de bibliotheek en een uurtje later zaten wij in haar office om onze verslagen te bespreken. Ook hiermee kunnen wij weer verder mee aan de slag!
En zo tikken de dagen voorbij…..
Dinsdagavond ben ik samen met Myrthe en haar huisgenoten en een aantal vrienden uit eten geweest om min of meer afscheid van elkaar te nemen. Wij hebben lekker gegeten bij de Standing Order en om daar een herinnering aan te behouden, hebben Myrthe en ik allebei de Menukaart meegenomen in onze tas! Hahaha, prachtig!
En Woensdags was onze laatste afspraak met Laura-Lee, waarbij wij allemaal de laatste vragen gesteld hebben rondom het verslag.

Zoals je ziet was ik de laatste week veel bezig met het schrijven van mijn verslagen. Ik kan jullie vertellen dat ik alle verslagen zo goed als afgerond heb! Ik ga hier en daar nog wel even alles goed doornemen, voordat ik het echt definitief opstuur voor een beoordeling! Waaauw, spannend!
Net zo spannend als ik het vind dat ik binnenkort weer terugkeer naar Nederland, maar eerst ga ik volgende week nog optimaal genieten van alles hier!

Tot volgende week!

  • 09 April 2014 - 22:58

    Henriet Bruggink:

    Zo te lezen, zijn jullie de afgelopen week druk bezig geweest om de verslagen af te ronden.
    En, zoals je zelf ook al schrijft, de dagen die je nu nog in Derby bent, kun je op twee handen tellen..
    Dat betekent dus nog even doorwerken....en daarnaast nog even genieten van de laatste week in Engeland.
    Veel succes en plezier met de laatste loodjes...

  • 13 April 2014 - 13:46

    Marion Rekers:

    Heey lisan,

    weer een mooi reisverslag!
    Super dat jullie de verslagen nu bijna klaar hebben.
    Maar gelukkig was er deze week ook nog wel een beetje tijd voor ontspanning,
    en hebben jullie leuke uitstapjes ondernomen. Goed te combineren dus. Haha

    de laatste week in Derby, wat is de tijd toch nog snel gegaan,
    geniet deze week er nog lekker van, en dat gaat wel goed komen, denk ik!!

    Ben benieuwd of ook jij je koffers deze week met pakken, nog dicht kunt krijgen! Haha

    veel plezier,

    Groetjes marion.

  • 15 April 2014 - 18:50

    Ben Vleerbos:

    Hoi Lisan,

    Wat schrijf jij ontzettend veel! Reisverslagen en dan natuurlijk ook je echte verslag voor de opleiding. In het begin heb ik enkele verslagen gelezen, maar ik heb het de laatste weken echt heel druk op het werk hier. Zo'n fusie van 2 gemeenten brengt best veel extra werk met zich mee. We moeten af en toe naar de gemeente Bernisse om achterstanden weg te werken omdat in Spijkenisse geen uitbreiding van werkplekken komt, we krijgen zelfs kleinere bureau's minder m2 en er wordt verondersteld dat geregeld mensen fexibel of thuis werken of op andere plekken dan het stadhuis. En ik heb thuis geen pc. Dus excuus dat ik niet eerder iets heb geschreven!. Voel me zwaar schuldig. Ik vind het knap dat je alles per dag nog kunt onthouden, het is bijna een dagboek geworden. Engelsen hebben inderdaad soms gekke, rare gewoonten en het eten is ook soms best apart. Wate eten endrinken en uitgaan betreft kom je niets te kort. Je hebt best veel afgereisd. groot gelijk deze kans krijg je nooit meer. geniet er nog maar even van. Groeten aan iedereen en tot ziens,

    Ben Vleerbos

  • 18 April 2014 - 22:18

    Fam Oerterp:

    Ziezo het zit er dus weer (bijna) op. Welkom in Nederland. De eitjes zijn verstopt. Hopelijk heb je dagen om ze te zoeken. Alvast fijne paasdagen en eh we hopen de niet geschreven verhalen weldra te horen. Groeten vanuit Ureterp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

In het derde jaar van de PABO ga je in het tweede semester een minor volgen. Je kan daarbij kiezen van management tot speciaal onderwijs en van Nederlands voortgezet onderwijs tot internationalisering. Daar hoefde ik niet lang over na te denken en had heel snel mijn keuze gemaakt! Ja, natuurlijk kies ik voor internationalisering, niets is mooier dan dingen in het buitenland ontdekken en mee te maken! Ik vind dat wel zo prachtig! Nadat ik wel duizend keer mijn naam op verschillende formulieren heb moeten invullen, was het dan allemaal geregeld. Ik ga samen met 3 andere meiden voor 3 maand naar Derby!

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 14347

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Januari 2014 - 20 April 2014

Minor internationalisering in Derby! :)

Landen bezocht: