Week nummer 3! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu Week nummer 3! - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu

Week nummer 3!

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

02 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Ondertussen zijn de eerste kaartjes binnen! Hartstikke leuk!
Vandaag was het een normale zondag, die begon met het eten van warme broodjes uit de oven. Daarna hebben we even een wasje gedraaid om vervolgens lekker van ons avondeten bij Yonien te genieten. Een lekkere rustige zondag!

Maandag heb ik even het een en ander in mijn kamer opgeruimd, want het was weer een grote zooi. Papiertje hier, papiertje daar, oh oh wat een troep. ’s Middags heb ik voor mijzelf gekookt, was de eerste keer hier! De maaltijd was erg lekker en ik heb sinds een paar weken weer gekookte aardappelen gehad, vaste prik in huize Bruggink. ’s Avonds hadden we ons tweede college van Individual Differences and Learning. Het was een leuk college en hebben geleerd over verschillende intelligentietheorieën. Jeetje, daar zitten wel veel verschillen tussen!

Dinsdag was dan onze eerste stagedag. Het begon ’s ochtends al goed. Ik kon nauwelijks mijn bed uitkomen en alles moest ook nog eens snel, snel, snel.. Ik liep dus met mijn bekertje yoghurt naar de bushalte. Eenmaal aangekomen bij de bushalte stonden we als enigen te wachten. De tijd tikte voorbij…. geen bus…. Ja, toen hebben we maar besloten om naar de stageschool te lopen. Na ongeveer een half uurtje te hebben gelopen kwamen we aan bij de stageschool. Na ingecheckt te hebben, konden we naar onze klas gaan.
De groepsleerkracht was deze dag niet aanwezig op school, dus had ik te maken met een invaller en een andere stagiaire die ook in die groep aanwezig was. Nou, ik was heel benieuwd wat mij deze dag ging brengen. Het was een andere ochtend als normaal vertelde de invaller. Er stonden toetsen ingepland voor de ochtend. Eerst werd er een deel van de ochtend fanatiek gerekend met een rekenmachine tot aan een spiegel en daarna werd er een opstel geschreven over je engste droom! Oeh, dat vond ik wel spannend klinken en ik hoorde ook de meeste gekke dromen. Wat prachtig dat die kinderen zoveel fantasie hebben! De ochtend vloog voorbij en toen hadden we een uurtje pauze. In de middag werd er laptop les gegeven. De kinderen moesten in tweetallen samenwerken met een laptop. Zij moesten in tweetallen informatie zoeken over de Azteken. In de klas zijn ze bezig met een project over chocolade. De week ervoor zijn ze hiermee begonnen, door te beginnen met het maken van chocola (wat jammer dat ik daar niet bij was.....) en deze week moesten ze informatie zoeken over de ontdekkers van chocolade: de Azteken. De kinderen begonnen enthousiast te zoeken op verschillende websites en hier en daar werd al een compleet verhaal gemaakt. Hahaha, maar natuurlijk gaat er altijd wel iets mis…… Een tweetal was zo druk met het zoeken dat zij niet in de gaten hadden dat er een flesje water op de tafel stond en ja je kunt al nagaan wat er gebeurd, jaa de hele fles water over de laptop heen. Oh oh, dat was niet zo mooi. Gelukkig is het later allemaal wel goed gekomen.
Volgende week is de groepsleerkracht er weer en zal ik het echte dagprogramma meemaken. Hieronder heb ik even opgeschreven hoe het dagschema eruit ziet:
- Registration
- Mathematics
- Basic Skills
- Play time (break)
- Literacy
- Topic
- Lunch time
- Guided reading
- Topic
- Class Assembly

De kinderen komen om 9 uur op school en blijven tot 5 voor half 4 op school. Dit geldt voor de hele week zo, dat is dus anders dan in Nederland. In Nederland heb je woensdagmiddag vrij. Goed voor mekaar in Nederland!
Ook wordt er in mijn klas al Frans geleerd. Zo hangen de eerste woordjes Frans al achterin de klas!
Al met al was dit een lange, maar vooral leerzame dag!

Woensdag kon ik gelukkig wat langer blijven liggen, want ik had pas om 5 uur college. Ideaal! Nadat ik ’s ochtends bezig ben geweest voor school, zijn we ’s middags gezellig bij Marloes gaan eten. We zijn met de bus naar school gegaan en wat waren wij blij! Niet meer pokkelen die berg op twintig minuten! Oh man, en een gezweet minder kwamen we aan bij het tweede college van Learning and Motivation.
Zoals gebruikelijk moet je bij een college je inchecken door middel van een klein apparaatje en je studentenkaart scannen. Haha, ik heb dat hele apparaat al beetje bestudeerd en dacht mmm, daar kan ik ook wel andere dingen mee doen. Ik haalde mijn kruidvatpas tevoorschijn en probeerde of dat apparaatje hem zou scannen. En ja hoor, hij zei bliep! Oooh, wat had ik een pret! Het college was zelf ook leerzaam en ging over verschillende theorieën die ook al aan bod waren gekomen op de PABO.
’s Avonds zijn we nog even langs de supermarkt gegaan om nog enkele dingetjes te kopen en daar zag ik tot mijn verbazing in het schap pannenkoeken liggen! Ooeh, daar had ik wel zin aan! Daarbij moest natuurlijk ook stroop en ja, die kon ik niet zo snel vinden. Uiteindelijk zag ik toch een potje dat op stroop leek. Oh, ik kon niet wachten totdat ik thuis was en heerlijk pannenkoeken kon eten. Eenmaal thuis aangekomen heb ik voor de zekerheid nog even geproefd of het echt stroop was. Het smaakte wel anders, maar ach zal wel goed komen dacht ik. Nadat ik mijn pannenkoeken had warmgemaakt heb ik lekker een bult van dat stroop erop gedaan, want dat vind ik erg lekker. En ooohh, ik wist niet wat mij overkwam. Wat een zuur gerei! Dat was dus echt geen stroop. Later kwam ik erachter dat het gewoon pure marmelade was. Typisch iets wat de Engelsen bij veel dingen gebruiken. Ooh noh, ook weer wat geleerd.

Donderdag had ik een vrije dag en hebben we even boodschappen gehaald. ’s Avonds hebben we lekker pizza gegeten bij Marloes, jammie! Verder ben ik deze dag druk bezig geweest met verslagen voor school.

Vrijdag werd ik wakker en het regende ontzettend hard. Gelukkig konden we ’s middags met de bus naar school! Daar volgden we ons tweede college van Education for All. Op zich is het best een leuk vak, alleen het vervelende is dat de leraar dingen uitlegt in tien zinnen, terwijl het ook in een zin kan.
’s Avonds hebben we gezellig bij Nour gegeten, zij woont niet in een studentenflat van de Universiteit, maar zij woont in een huis waar verschillende kamers voor studenten zijn. Ze zit ongeveer 10 minuten lopen van ons vandaan. We hebben gezellig met z’n allen op de grond gegeten, omdat er niet genoeg plek voor ons allen was. Dat maakte het wel even extra speciaal en nog gezelliger!
Na ’s avonds nog even geskyped te hebben, kan ik nu ook definitief zeggen dat mijn vriend en ik eind maart samen een weekendje naar Londen gaan! Super gaaf en veel zin in!

Zaterdag ben ik er vroeg uitgegaan om de laatste dingen van een verslag af te ronden, nadat ik daarmee klaar was zijn we naar het winkelcentrum gelopen om de boodschappen binnen te halen voor de komende dagen. Dat was weer hard nodig! ’s Avonds hebben Myrthe en ik lekkere kipdrumsticks met sla, tomaat en rozijnen gegeten. Een echt lekkere combinatie. Weer een ding dat ik ga onthouden! Die avond hadden wij ook afgesproken met nog een Belgisch meisje, Charlotte, die waren we op het spoor gekomen, doordat wij op Facebook een berichtje hadden gekregen. We hebben met ons zessen een hartstikke gezellige avond gehad met de nodige hapjes, snackjes en drankjes en later een groepsfoto!
Helaas kon ik niet mee stappen, omdat ik eigenlijk al tweeënhalve week aan het hoesten ben en hier graag van af wil komen. Ik had al verschillende medicijnen en middelen gebruikt, maar maandag ga ik toch echt naar de dokter om te weten wat er nu precies aan de hand is.

Ik houd jullie op de hoogte!

  • 02 Februari 2014 - 15:13

    Henriet Bruggink:

    Ha Lisan,

    Weer een leuk verslag uit Derby!
    En ook weer heel wat geleerd merk ik...
    Fijn dat het je nog steeds zo goed bevalt.
    Wel hoop ik dat het hoesten duidelijk minder wordt!
    Veel succes en tot de volgende keer.


  • 02 Februari 2014 - 15:20

    Kirsten:

    Lisssaaaan!

    Prachtig verslag om weer te lezen, ik herken je er helemaal in haha! :p Veel succes en we skypen binnenkortweer gauw eeen keertje!!

    Liefs!

  • 02 Februari 2014 - 15:34

    Mieke Hooghuis:

    Hallo Lisan

    Telkens kijk en lees ik de verslagen op je website en bedenk dan hoe ongelooflijk de belevenis voor je moet zijn. Leuk!
    Ik hoop dat je nog een prettige tijd tegemoet gaat.
    Daarnaast wens ik je veel succes.

    Hartelijke groet
    Mieke Hooghuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

In het derde jaar van de PABO ga je in het tweede semester een minor volgen. Je kan daarbij kiezen van management tot speciaal onderwijs en van Nederlands voortgezet onderwijs tot internationalisering. Daar hoefde ik niet lang over na te denken en had heel snel mijn keuze gemaakt! Ja, natuurlijk kies ik voor internationalisering, niets is mooier dan dingen in het buitenland ontdekken en mee te maken! Ik vind dat wel zo prachtig! Nadat ik wel duizend keer mijn naam op verschillende formulieren heb moeten invullen, was het dan allemaal geregeld. Ik ga samen met 3 andere meiden voor 3 maand naar Derby!

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 14383

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Januari 2014 - 20 April 2014

Minor internationalisering in Derby! :)

Landen bezocht: