Een maand in Derby! :) - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu Een maand in Derby! :) - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu

Een maand in Derby! :)

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

09 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Op de zondag wordt heerlijk rustig aangedaan en wordt er gewassen. Het begint hier een standaardgewoonte te worden :). Ook heb ik lekkere broodjes gegeten, alleen was ik de tijd vergeten waardoor ze zwart waren geworden! Oei oei... en als afsluiter van de dag heb ik bij Myrthe programma's en een film gekeken.

De volgende dag ben ik naar Universiteit gegaan om de dokter te bezoeken. Helaas verliep dat even anders dan verwacht... Ik kreeg bij de receptie een waslijst aan formulieren die ik maar even moest gaan invullen. Van orgaandonatie tot aan alcoholgebruik, tja... dokters willen veel weten ;).
Na het invullen van de formulieren kon ik gelukkig een afspraak maken met de dokter. Dat heb ik dan maar ook even gedaan.
's Avonds ging ik op tijd naar bed, want de volgende dag hadden we stage.

Nadat de wekker was afgegaan, heb ik snel even een douche genomen om weer fris en fruitig aan de dag te beginnen. Dat had ik mij van tevoren wel even anders voorgesteld.. Ik moest douchen met koud water, mmm daar werd ik wel echt wakker van.
Helaas was Myrthe die dag niet lekker te pas, dus zijn Marloes en ik met z'n tweeën naar stage gegaan. Na een tijdje op de bus gewacht te hebben, was het intussen al kwart over 8, terwijl we om half 9 op stage moesten zijn. Oh oh, wat nu?! Vijf minuten later kwam de bus er eindelijk aan en zijn we richting stage gegaan waar we iets te laat aankwamen, misschien is de bus 's ochtends geen goed plan...
De dag tikte voorbij en ik heb veel leuke dingen mogen ervaren. Zo heb ik ook kennisgemaakt met de groepsleerkracht en die vertelde dat zij ook nog maar net een jaar was afgestudeerd, wel grappig!
's Avonds ben ik nog even op ziekenbezoek bij Myrthe gegaan en hebben we nog even gezellig gekaart, het blijft een leuk spelletje.
Ik kon de avond niet beter afsluiten door het gordijn eraf te trekken, oeps....

Ik ben de volgende dag even naar de hall manager gegaan en mijn probleem werd gauw opgelost. Staat toch wel beter zo, heb je niet meer van al dat geloer.
Na afloop van ons college zijn we nog even wat gaan drinken in de Fat Cat om vervolgens de avond af te sluiten in Walkabout, wauw het is wel mooi daar!

Donderdag kon ik dan eindelijk naar de dokter. Eenmaal aangekomen ging er genoeg mis. Ze hadden een verkeerde naam opgeschreven, juist ja...
Na even wat geregel kon ik toch even plaatsnemen in de wachtruimte. Gelukkig was Marloes even met mij meegegaan;)
Na een kort gesprek met de dokter en wat testjes kwam zij met de conclusie dat ik een virusje had opgelopen en dat het maximaal 6 weken kan duren voordat dat weer over is. Haha, dan ben ik dus nu op de helft.. Ik was daar niet zo blij mee, maar gelukkig wordt het hoesten wel steeds minder. Na het bezoek aan de dokter hebben we in de Library een aantal boeken bekeken die wij moeten gebruiken voor het verslag.. Oh, wat zijn het dikke pillen! Allemachtig!
's Middags hebben we boodschappen gedaan en hebben we ook het een en ander voor het weekend gehaald!

Jaaaa, het is vrijdag. Dat betekent dat wij hier nu een maandje al zitten! En wat is die maand toch gauw voorbij gevlogen!
Eerst hadden wij nog een college, waarbij we in groepen waren verdeeld en een tent moesten opzetten. Natuurlijk zat ik in de groep die er weer niks van kon en maar wat deden. De ene stok was kapot en de andere stok stak eruit...
Na het energieke college zijn we 's avonds gaan chocoladefonduen om te vieren dat we hier nu een maandje zitten. Het was een erg gezellig avondje!

We zouden zaterdags naar Nottingham gaan, maar door verschillende redenen hebben we besloten om toch niet te gaan. We hebben die middag lekker gewinkeld in Westfield en de nodige kleding gehaald!
's Avonds zijn we naar de Cinema geweest, wat heb ik gelachen in bij de film! Oh, wat prachtig! Daarna zijn we nog naar Walkabout geweest om daar nog gezellig een drankje te drinken. Wederom weer een topavondje!

Gelukkig wordt het hoesten al minder en gaat het de goede kant op!
Zoals jullie zien bevalt het mij goed in Derby, alhoewel ik soms ook wel momenten heb dat ik thuis mis. Over een paar daagjes kom in terug naar Nederland om daar lieve mensen op te zoeken!

Tot volgende week!

  • 09 Februari 2014 - 18:26

    Joris Bruggink:

    Ha Zusje,

    Leuk verhaal van je! Je zit nu al een maand in Derby, gaat toch eigenlijk best snel he.
    Ik hoop je weer gauw te zien!

    Groeten,

    Joris

  • 09 Februari 2014 - 18:32

    Henriet Bruggink (moeder):

    He Lisan,

    Gelukkig voel je je een stuk beter als vorige week.
    En de tijd gaat heel snel... 4 weken al weg uit Deurningen.....
    Ik ben blij dat het je nog steeds goed bevalt in Derby.
    En ik zie je snel.......
    Groeten aan iedereen!

    Henriet


  • 09 Februari 2014 - 18:35

    Myriam:

    blij voor je dat het je bevalt.
    kom je bij ons ook nog een bakkie doen?

    groetjes Myriam

  • 09 Februari 2014 - 20:06

    Joop:

    Nou nou Lisan,

    Volgens mij geniet je volop van je buitenlandstage en ben je al best een bekend gezicht in de uitgaanswereld van Derby... Heb je wel tijd genoeg om aan die dikke boeken te beginnen? Geniet ervan!

  • 26 Februari 2014 - 16:55

    Ingrid Eidhof:

    Hoi Lisan,


    Zo zit je een weekje in het mooie Twente en dan ben je alweer terug. Denk dat je tijd te kort bent gekomen......Wens je nog een hele mooie tijd en hoop dat je samen met pa en ma er een leuke week van maakt.
    Vind het erg leuk dat je zo uitgebreid schrijft over hoe e.e.a. gaat. Heb je deze dagen nog wat vrij of draai je alweer het volledige programma? Hier hebben ze nog vrij en genieten van de krokusvakantie.
    Maandag moet Tom weer beginnen, Koen heeft i.v.m. Rosenmuntag nog vrij. Al wordt dat heel tactisch studiedag genoemd. Tja, de Carnaval gaat je dit jaar aan je neus voorbij.
    Maar dit pakken ze je nooit weer af. Groetjes vanuit een zonnig Wierden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

In het derde jaar van de PABO ga je in het tweede semester een minor volgen. Je kan daarbij kiezen van management tot speciaal onderwijs en van Nederlands voortgezet onderwijs tot internationalisering. Daar hoefde ik niet lang over na te denken en had heel snel mijn keuze gemaakt! Ja, natuurlijk kies ik voor internationalisering, niets is mooier dan dingen in het buitenland ontdekken en mee te maken! Ik vind dat wel zo prachtig! Nadat ik wel duizend keer mijn naam op verschillende formulieren heb moeten invullen, was het dan allemaal geregeld. Ik ga samen met 3 andere meiden voor 3 maand naar Derby!

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 14390

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Januari 2014 - 20 April 2014

Minor internationalisering in Derby! :)

Landen bezocht: