De afgelopen weken... - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu De afgelopen weken... - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Lisan Bruggink - WaarBenJij.nu

De afgelopen weken...

Door: Lisan

Blijf op de hoogte en volg Lisan

01 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Derby

De afgelopen weken waren even iets anders dan normaal.
Vorige week ben ik een weekje naar Nederland geweest om iedereen weer even te zien. Natuurlijk ook als vaste prik even een bezoekje gebracht aan Bruins met de meiden, dat was een geweldige avond! Ook heb ik lekker gezwommen en naar de Toscaanse bruiloft geweest. Oh oh wat een bult weer, daarnaast ben ik ook nog uit eten geweest met de meiden van de PABO en nog een terrasje gepakt. Dat was ook erg leuk om even bij te kletsen. En in die week was mijn vriend jarig dus die heb ik goed kunnen verwennen! Een echt top weekje dus!

Nu ik dit verslag weer schrijf, bevind ik mij weer bijna ruim een week op Engelse bodem. In de tussentijd is alweer genoeg gebeurd. Na traantjes te hebben gelaten voor mijn vertrek, hoefde ik niet lang meer te wachten voordat ik bezoek kreeg. Maandag was het dan zover: de dag dat mijn ouders mij kwamen opzoeken. Ik heb ze even opgehaald van het station en vlak daarna zijn zij meegegaan naar mijn kamer. En je kunt het haast al wel raden, ik kreeg een grote inspectie van moeders. De kastdeuren vlogen al open, oei oei. Haha, gelukkig was mijn kamer goedgekeurd! Daar kan ik dus weer een tijdje mee verder. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik een maaltijd voor mijn ouders zou koken, maar je kan al raden hoe het gaat: binnen no time waren papa en mama in de weer. De worstjes moesten wel goed omgedraaid worden, oeps! We hebben een goede maaltijd gehad en Myrthe at ook met ons mee, hartstikke gezellig! Die avond had ik nog wel college, dus zijn mijn ouders richting het hotel gelopen.

De volgende dag ben ik samen met papa en mama een dagje naar Nottingham gegaan. Na een half uurtje in de trein gezeten te hebben kwamen we daar aan. Er werd veel gebroken rondom het station, dus moest je goed uitkijken waar je liep. Eenmaal rondlopend in Nottingham vielen mijn ouders een paar dingen op: de Engelse mensen waren tokkies en dik. Haha, ik moet toegeven dat ik ze gelijk geef! We zijn verschillende winkelcentra binnengelopen en hebben verschillende gebouwen gekeken. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de Mc Donalds, de plek voor gratis wifi. Een mooie gelegenheid voor mijn ouders om alle berichtjes te ontvangen en te versturen (in het hotel was erg slechte wifi), haha. Wat waren ze er druk mee. Daarnaast hebben wij nog een bezoek gebracht aan het Nottingham Castle, dat bekend is door Robin Hood. Het kasteel op zich was niet erg groot, maar zag er mooi uit. Ook het uitzicht vanaf het kasteel was erg mooi. Je kon over een deel van Nottingham heen kijken. Eenmaal binnen kwamen wij meer te weten over de historie van Nottingham en Robin Hood, maar we zagen ook andere dingen die wel grappig waren. Zo zagen we een verkleedkist met allemaal verkleedkleren, haha oh oh ik heb van alles aangetrokken, hoeden op de kop gehad. Het kon allemaal daar!
Na een lange dag lopen en reizen zijn we in Derby gaan eten bij de Standing Order. Dat was een erg knus restaurantje waar ik al een keer eerder was geweest. Daar hebben wij genoten van een lekkere maaltijd.

Woensdags ben ik papa en mama gaan winkelen in het grote winkelcentrum Westfield. Zij keken zich daar hun ogen uit! Wat veel winkels en geen enkel pand stond leeg, onvoorstelbaar zei papa. We hebben deze dag lekker gewinkeld en hebben heerlijk gegeten bij de Subway. ’s Avonds heb ik mijn ouders rondgeleid op de Universiteit en ze verschillende dingen laten zien. Dat was wel erg leuk om je ouders te laten zien waar je precies zit. We hebben de dag afgesloten door een lekker hapje te hebben gegeten op de Universiteit. Ik had namelijk ’s avonds nog college.

En donderdags ben ik samen met papa en mama nog even langs het hotel gelopen waar de ouders van Myrthe en Marloes gaan overnachten, daar waren ze toch wel benieuwd naar! Vervolgens zijn we naar het treinstation gelopen, want mijn ouders vertrokken die dag. Het was toch wel gek om afscheid te nemen, maar ik heb er echt van genoten dat zij mij hebben mogen opzoeken! Die middag ben ik nog naar de Universiteit gegaan om nog aan een presentatie en verslagen te werken. Oh oh, wat fanatiek weer! ’s Avonds hebben we bij Marloes gegeten en de avond afgesloten met Wie is de Mol, ook dat blijf ik volgen vanuit Engeland! Spannend!

De eerste ouders zijn nu inmiddels al geweest, maar we hebben niet lang hoeven wachten. De ouders van Myrthe zijn vrijdagmiddag aangekomen en gaan de komende dagen Derby en omstreken verkennen!

Tot de volgende keer!

  • 01 Maart 2014 - 13:01

    Henriet Bruggink:

    Ook dit verslag is leuk om te lezen.
    Wij zijn inmiddels terug in Nederland (na heel veel gedoe op vrijdag...) en kijken ook terug op een heel gezellige week in Derby.
    Wij vonden je kamer erg knus ingericht en hij was nog opgeruimd ook (beter dan in Deurningen..)
    De "kastinspectie" was o.k. haha..
    Ook hebben we geconstateerd dat je goed kunt afwassen.
    Je voorraad koekjes/snoep/chips e.d. is uitstekend bijgehouden!
    En nu begint voor jou het gewone (studenten)leven weer; wij zijn ervan overtuigd dat je deze tijd in Derby goed zult afsluiten.
    Tot een volgend reisverslag.
    Groeten aan iedereen!

  • 04 Maart 2014 - 22:48

    Marion Rekers:

    Hey lisan,

    wat een leuk verslag om te lezen!
    heel fijn dat jullie het zo naar je zin hebben in dat verre Derby.

    Mooi he, dat je ouders ook zijn geweest,
    konden ze met eigen ogen zien waar jij uithangt! Haha.

    geniet van de tijd dat jullie daar zijn.
    En heel veel succes met stage en school.

    groetjes aan iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisan

In het derde jaar van de PABO ga je in het tweede semester een minor volgen. Je kan daarbij kiezen van management tot speciaal onderwijs en van Nederlands voortgezet onderwijs tot internationalisering. Daar hoefde ik niet lang over na te denken en had heel snel mijn keuze gemaakt! Ja, natuurlijk kies ik voor internationalisering, niets is mooier dan dingen in het buitenland ontdekken en mee te maken! Ik vind dat wel zo prachtig! Nadat ik wel duizend keer mijn naam op verschillende formulieren heb moeten invullen, was het dan allemaal geregeld. Ik ga samen met 3 andere meiden voor 3 maand naar Derby!

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 14382

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Januari 2014 - 20 April 2014

Minor internationalisering in Derby! :)

Landen bezocht: